Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

  1. De dieren worden niet gebracht, noch afgehaald buiten de openingsuren!

    Wij zien daar uit noodzaak heel streng op toe ten gevolge van de milieuwetgeving.

  2. BRENGEN IN DE NAMIDDAG, HALEN IN DE VOORMIDDAG.
    Dit wegens organisatorische redenen: de verzorging van uw huisdier en een hygiënisch proper verblijf primeren!

  3. De dieren moeten ontvlooid en ontwormd zijn!

  4. Wij houden ons het recht voor dieren te weigeren bij ziekteverschijnselen.

  5. Het gezondheidsboekje moet meegebracht worden. De vervaldatum van de vaccinaties moet zeker nog geldig zijn tot na de laatste verblijfdag van uw dier! Is dat niet zo dan zal uw dier zeker geweigerd worden. Contacteer uw dierenarts om zeker te zijn.

  6. De honden moeten gevaccineerd zijn tegen hondenziekte (carré), kattenziekte (parvovirose), hepatitis, rattenziekte (lepto) en kennelhoest (max 1 jaar geldig). (zie de pagina Inentingen)

  7. De katten moeten gevaccineerd zijn tegen kattenziekte en niesziekte en leucose (max. 1 jaar geldig). (zie de pagina Inentingen)

  8. Inentingen worden ten laatste 1 week voor hun verblijf gegeven.

  9. Wij laten bezoek toe van familieleden en/of vrienden tijdens het verblijf van uw dier. (max. 1 keer per week tijdens onze bezoekuren, NIET op zaterdagmiddag! (zie de pagina Bezoek)

  10. Familieleden en/of vrienden mogen met uw hond gaan wandelen na schriftelijke toestemming van de eigenaars en op volledige verantwoordelijkheid van de persoon die het dier meeneemt.
    Dit betekent dat uw hond wordt uitgeschreven van zodra de bezoeker de hond meeneemt om te wandelen, en pas terug wordt ingeschreven van zodra de hond terug in zijn verblijf is.

  11. U moet uw hond aan de leiband houden en deze pas afdoen in zijn verblijf.
    U moet uw kat in het voorziene transportmiddel (reisbak) houden tot in zijn verblijf. Geen katten aan leibanden of in de arm…

  12. Wanneer u uw dier zonder verwittiging niet heeft afgehaald op de overeengekomen afhaaldatum, zijn we genoodzaakt te handelen volgens de “Wet betreffende de bescherming en het welzijn der dieren” van 14 AUGUSTUS 1986, Hoofdstuk II artikel 9. Na 15 dagen worden wij dan automatisch eigenaar van het dier. Bovendien zullen wij het dier naar het asiel overbrengen indien wij geen verblijf meer ter beschikking hebben. Politie en Dierenbescherming worden op de hoogte gebracht. Alle verblijfskosten en bijkomende kosten blijven ten laste van de eigenaar en zullen op gerechtelijke wijze worden verhaald, ongeacht het verschuldigde bedrag!

 

Bijzondere voorwaarden bij reservaties

  1. Plaatsbespreking gebeurt uitsluitend schriftelijk via deze website of per formulier of ter plaatse.

  2. Annulaties gebeuren eveneens schriftelijk via mail of brief, of ter plaatse.

  3. De bespreking is slechts definitief na tijdige betaling van het voorschot en het saldo vermeld in onze bevestigingsmail of -brief.

  4. Voor periodes van 7 overnachtingen of minder is steeds het totale bedrag van het verblijf vermeerderd met de kost van de Poezewoef annulatie- en verblijfsonderbrekingverzekering als voorschot verschuldigd.

  5. Voorschot is 50% van de totale verblijfskost vermeerderd met de kost van de Poezewoef annulatie- en verblijfsonderbrekingverzekering.
    Deze is te betalen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de bevestignsmail of -brief.
    Saldo is te betalen ten laatste 28 kalenderdagen voor aanvang van het verblijf.

  6. Voorschotten en/of saldobedragen worden enkel terugbetaald wanneer u voldoet aan de voorwaarden van de Poezewoef annulatie- en verblijfsonderbrekingverzekering. Zie de subpagina Voorwaarden Annulatieverzekering)

  7. De beslissing over het aldanniet voldoen aan de voorwaarden van de Poezewoef annulatie- en verblijfsonderbrekingsverzekering wordt enkel genomen door en is geheel de verantwoordelijkheid van de verzekeringsmaatschappij. Geschillen over de beslissing van de verzekeringsmaatschappij worden steeds met de verzekeringsmaatschappij rechtstreeks onderhandeld. De Ark bvba is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de beslissingen die de verzekeringsmaatschappij heeft genomen.

  8. Indien u heeft geannuleerd en de verzekeringsmaatschappij heeft beslist dat u voldoet aan de voorwaarden van de Poezewoef annulatie- en verblijfsonderbrekingsverzekering, dan wordt het bedrag dat u aan ons heeft overgemaakt ook door ons teruggestort, min een administratiekost van 2,50 €.

  9. Bij het niet komen opdagen zonder voorafgaandelijke schriftelijke verwittiging zal de totale verblijfskost verschuldigd blijven. 
  10. Indien u in JULI en AUGUSTUS slechts 1 weekend wilt boeken, dan kan dat slechts vanaf 1 maand op voorhand. Mensen die minstens 7 nachten boeken hebben voorrang.
  11. We hanteren het principe: wat u boekt dient ook betaald te worden.

    We kunnen natuurlijk een gereserveerde periode aanpassen, maar enkel indien mogelijk in de planning.

    Indien u uw verblijf verkort, blijft wel het oorspronkelijk gereserveerde bedrag te betalen.
    Indien u uw verblijf verlengd zal het aantal extra overnachtingen moeten bijbetaald worden.

    We willen gewoon tegengaan dat mensen zomaar een aantal weken boeken om zeker te zijn van een verblijf en daarna hun verblijf met een week of meer verkorten wanneer zij hun defintieve reisdata hebben. Intussen zijn er andere mensen die we hebben moeten weigeren, hebben zij intussen een andere oplossing gevonden en staat het verblijf uiteindelijk toch leeg…

Direct een plekje reserveren voor uw hond of kat?

Dierenpension De Ark

Veldstraat 58
 9080 Lochristi
T: 09/355.84.24
F: 09/326.09.48
E: info@pensiondeark.be